vrijdag 1 januari 2010

oudejaarsdag 2009


Gistermiddag naar schoonpa geweest en daarna dienst gedaan bij slaaphuis LdH. Het was niet druk ondanks de winterregeling, velen slapen liever bij vrienden? Na brood delen, helpen met toastjes smeren en uitdelen . Daarna kwam ik in gesprek met 'n engelsman, en 2 polen. Mijn blikveld werd weer verruimd door hun verhalen en 'n artikel over de polen in "het inloophuis van de Hoop".

Wat maakten deze mannen veel mee in 2009, geen werk heel lang, maanden slapen in ' n tentje, weggejaagd worden, stress...'n vriend die overlijdt. Je kinderen in Polen. Maar ik lees in het artikel "we bidden God elke keer om kracht ". Het ontroert me allemaal. Het doet hen goed, mijn luisterend oor, m'n meeleven. Mag ik bidden vraag ik voor ik om 22.00 naar vrienden ga. Zij willen dat graag. Ik ben dankbaar weer voor deze avond, maar weer met 'n hoofd vol verhalen ga ik op pad.

Geen opmerkingen: