maandag 9 februari 2009

Weekend en weer thuis.


Vrijdagavond waren papa en mama thuis rond pannenkoeken eten, dus gezellig met z'n 6en eten. Bijpraten, kinders werden geknuffeld en uitgebreid gebadderd. Zaterdag stortte oma Cora zich nog op 1 bouwdozenproject, met nog hulp van Bram en later van Bart. Het werd 'n groot huis met 2 uitbouwen. Bart veranderde wat in de kamer en zo stond mooi in 'n hoek het grote en het kleine huis. Er is druk in gespeeld en zelfs 'n boterham in gegeten. Roos vergat zelfs de wc, ja oma .....

Zondagmiddag ben ik met Ria, die nu ook weduwe is plotseling, meegegaan. Samen dikke soep gegeten, lievelingseten van Jan. Ja ik herken wel wat dingen. We rijden richting Staphorster bos en wandelen daar. We praten wat af!!


Maandagmorgen nog even genieten van de kleinkinders. Floor in de box ligt opeens zelf te klappen, of met haar handjes op haar bol. Als ik dan zing "op je bolletje allebei, zo varen de scheepjes voorbij", kijkt ze blij en aandachtig naar mij. Linda en ik zijn trots op Floor, hoe ze van de schootspelletjes leert. Rond 9 uur op naar Aalsmeer, waar 'n zeer kleine beschadiging aan het portier (zat er al) moet worden hersteld. Krijg ik daar 'n grote Opel Astra automaat om mee naar huis te rijden. Grote schrik, zo'n grote auto? Ja....ik ben er mee thuis gekomen, maar wel weer flink wennen. Ben benieuwd of ik er de komende dagen wel veel mee weg durf.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dapper, dat je toch opgepast hebt ondanks je buikgriep.
Het is evengoed al een hele taak op drie kinderen te passen...
Leuke foto's!
Het is natuurlijk ook erg genieten van je kleinkinderen,'t is toch een hele zegen dat je kleinkinderen hebt!
'k Vind het soms heel jammer dat we geen opa en oma worden.
Je mist dan toch veel.
Wat een leuke dingen doe je met de kinderen :-)

Ook mooi om te horen/lezen dat je zo met Ria omgaat en meeleeft.
Ze is een schat, zo liefdevol..
Pas ook goed op jezelf en je grenzen!

X liefs: Mieke