zondag 1 februari 2009

Meehuilen en meelachen.



26 januari is plotseling Jan van Spijker overleden te Meppel. Ria en Jan ken ik sinds dec. 06. Door 'n presentatie met patchworkkleden ontstond er 'n band tussen Ria en mij. We vinden het altijd fijn om elkaar te zien, als ik bij Bart en Linda logeer. Zo ontmoette ik ook Jan. 'n Schrik, als 'n dierbare van 'n goede kennis/vriendin overlijdt. Etentje met vrienden dan ook afgezegd en naar Meppel gereden, om zaterdag bij de afscheidsdienst van Jan te kunnen zijn. Bart mocht die dienst leiden en spreken. Het was fijn om er bij te zijn, om mee te huilen en te bidden.

Verder 'smiddags gespeeld met Roos en Floor. 's Avonds samen met Linda de kinderdienst voorbereid van vandaag. Zo heb ik sinds jaren weer eens mijn talenten op dit gebied kunnen gebruiken. Ik heb 't verhaal van Yep , het zwarte schaap voorgelezen. We hebben 'n schapenspel gedaan, 'n hindernisbaan lopen en aankomen in de stal. Waar ik in de opening zat, als de herder. Zo kan spel soms meer duidelijk maken. Bijv. dat Jezus zegt: "Ik ben de deur". Hij waakt over Zijn schapen. Linda had mooie, grappige schaapjes getekend die gekleurd mochten worden. Na nog 'n spannend vrij stripverhaal over 'n weggelopen schaap hebben we de kinderdienst naar tevredenheid afgesloten. Helaas ben ik vergeten foto's te maken.


Vanmiddag Floor eten gegeven , wat er goed in ging en "hop, hop paardje" en andere liedjes gezongen. Waarbij Roos heerlijk haar danspasjes maakte en ik heerlijk kon meelachen om Roos haar beweeglijkheid en Floors pret.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het was fijn dat je er was!
Van Linda hoorden we dat het vanmorgen zo leuk was bij de kinderdienst...ja, dat dat is echt jou ding hé?
Nog bedankt en een knuf van: Mieke