dinsdag 13 januari 2009

afscheid van de Kia Clarus


Morgen ga ik de nieuwe auto ophalen, dus vandaag de Kia voor de deur, en die schoonzuigen enz. Vanaf begin december heb ik er naar toe geleefd door me in andere auto's te verdiepen en door proefritjes te maken met mijn zoon Arie erbij. Het weekend nog 'n heel lange rit gereden naar Enschede met Jeanette, om samen bij de uitzenddienst te zijn van Jessica en Matthijs. Met elkaar waren we op cursus in oktober, november. Fijn om er bij te zijn.

Maar nu komen er tijdens het schoonmaken toch wat herinneringen boven: Samen met Koos en de caravan naar Noorwegen, kofferbak volladen voor vakanties, of zoals de laatste 2 1/2 jaar alleen, vol met logeerspullen richting Meppel. Bij het uitzoeken van al het gereedschap en
autospullen in de kofferbak, word ik toch wat kriebelig.
Bah, al die mannendingen, wat moet ik nu wel/ wat niet in mijn nieuwe kleinere auto in de kofferruimte doen. 'n Krik, sleepkabel, gereedschap??? Dat wordt weer informeren bij m'n zoon. Oke, denk ik later, 'n weduwnaar zal af en toe balen van de vrouwendingen. Het is zo. Morgen met mijn oudste zoon op naar Aalsmeer en dan rijd ik in 'n Opel Agila!!! Blauw, da's effe wat anders.

2 opmerkingen:

Leonoor zei

Hoi Cora, Ik ben benieuwd welke auto je meer bevalt? De kia of juist de opel? En waarom dan? Ben zelf een opel rijder die naar kia's aan het neuzen is. Vind het wel spannend om over te stappen. Misschien heb jij wel iets goeds over kia te vertellen (of niet, dat kan ook)?

Joris Pothuis zei

Ik heb persoonlijk niet zoveel met Kia, ik zou dan toch eerder kiezen voor een Hyundai of een Nissan Leaf ofzo. Daarnaast heb je ook redelijk veel kleine auto's bij een Hyundai!