zondag 28 december 2008

Kerst 2008

1e Kerstdag waren opa, 'n zwager en schoonzus en Edwins gezin bij mij. Met z'n 9en aan tafel, ging net. Heerlijk gegeten met elkaar, ik had de dag ervoor bladerdeegsterretjes gemaakt voor bij de soep. Als voorafje kleine stukjes wraps met bieslooksmeerkaas en zalm (leuk, lekker hapje en snel gemaakt). De gebruikelijke stoofperen en appelmoes, met 2 aardappelgratins. IJs met versielsels toe en Bens voor mij gebakken taart bij de koffie. "n Mooie speculaastaart met "CORA" in noten erop, daar moesten we toch van proeven natuurlijk. Je snapt dat we een vol gevoel hadden en ik kon nog 2 dagen restjes opeten, want ik maakte toch weer teveel. Volgens mij heeft iedereen daar last van?
2e Kerstdag met Arie en Eva en opa naar Barts gezin in Meppel. Daar is vorig jaar 2e Kerstdag 'savonds laat in het ziekenhuis oma overleden, gelukkig met pa, mij en Bart erbij. Dus ook gedenken deze dag

en genieten van elkaar, 'n wandeling en lekker eten.
Wat dansen met Bram en Roos tussen wat vooraf en hoofdmaaltijd in. Even wat energie kwijt raken voor ze weer aan tafel moesten. Floor had al 'n fles en later 'n "potje eten "gehad en die ging naar bed, want tijdens het wandelen bleef ze wakker.

Bart en Linda hadden allebei "kunststukjes" gemaakt, met groentes en kleine bijzondere toetjes.
Als afsluiting glutenvrije appelgebakjes, zodat Eva ook mee kan genieten. Maar wij vonden ze ook lekker. "Klasse!".

Geen opmerkingen: