zondag 23 november 2008

Oppassen, gedachteniszondag.


Donderdagmiddag bij Chris op school wezen kijken naar zijn schoolwerk. Hij heeft zijn best gedaan en dat was ook te zien op zijn rapport. Daarna begon het oppassen op 3 kleinzoons, want de ouders mochten via Hoek van Holland 2nachten slapen op de boot, naar Engeland en 1 dag shoppen en weer terug. Na het eten samen wat spelletjes doen of zelf 'n spel op de tv spelen en ik wat Hebreeuwse woordjes oefenen terwijl er 'n jonge kat heel nieuwsgierig is.
Zondag 23 november is het gedachteniszondag in de Wilhelminakerk en wordt ook mijn schoonmoeder Maria Groeneveld-Redert herdacht met vele anderen. Met het noemen van de naam en het aansteken van een kaars oa.
In de dienst ben ik toch vooral delen met Koos bezig door de kerk waar de kerkdienst voor Koos werd gehouden 13 juli 2006, door 'n lied "Tears in heaven " van Eric Clapton.
...."Beyond the door, there's peace I''m sure, and I know there'll be no more tears in heaven. Would you know my name if I saw you in heaven? Would it be the same if I saw you in heaven?
I must be strong and carry on, cause I know I don't belong here in heaven".

Al schijn ik al ver in mijn rouwen te zijn, volgens anderen en mezelf, biggelen de tranen overvloedig over mijn wangen. "Heer troost mij, geef mij Uw vrede", bid ik zachtjes.


Tijdens het lied "Heer herinner U de namen"
en het Heilig Avondmaal wordt het weer rustig in mij.


Ik zing het laatste lied ook vol verlangen mee.
Bij God kun je schuilen met je verdriet en de Heilige Geest is echt 'n Trooster onder andere.

Geen opmerkingen: