zaterdag 2 augustus 2008

Vervolg vakantie-activiteiten vanuit Sneek

18 juli kwamen Leo en Marian op visite op de camping, ze hadden 'n hotel in de buurt geboekt. Het weer viel tegen, maar we hebben weer fijn bijgepraat en 's middags toch nog weg naar IJlst. Daar hebben we langs mooie oude woningen met tuintjes aan de overkant gelopen en de oude houtzaagmolen de Rat bekeken.





Die molen zat ook in de route van 'n dagvaart vanuit Sneek, langs IJlst, Woudsend en Sloten en weer terug. Die tocht maakte ik met Annelies en Chris, die de laatste 2 weken van mijn vakantie bij mij logeerden. Mijn oma-arrangement.


De dag voor dat Annelies en Chris kwamen was het erg slecht weer, maar 'smiddags toch weer 'n paar uur droog. Ik ging naar IJlst naar museum Nooitgedacht, waar behalve schaatsen en speelgoed ook 'n tentoonstelling over de grote opvang van Joodse onderduikers in het kleine IJlst, mijn belangstelling had getrokken. Een kunstenaar had de dreiging van oppakken, vluchten over het IJselmeer geholpen door helpers uit het verzet, en de opvang door 'n gezin met blonde kinderen (die daardoor ook groot gevaar gaan lopen en wat de moeder zich ook goed realiseert) weergegeven. Omdat te kunnen verbeelden vind ik grote klasse.


Geen opmerkingen: