vrijdag 1 augustus 2008

Vakantie in Sneek


Ik heb 6 weken op de RCN camping de Potten gestaan.
Zelf gereden met de caravan, maar zondags kwamen Arie en Eva de voortent opzetten, 'n hele klus door de sterke wind. Daarna wat rondgewandeld en met elkaar gegeten.
6 weken, lang en toch weer snel voorbij. De 2e en 3e week waren pa en Linda, Bram en Roos in 'n bungalow op de camping, Bart sommige dagen ook. Samen hebben we 'n rondvaart bij het "Kameleondorp"gedaan. Maar ook vanuit de camping 'n leuke wandeling gemaakt.

Met pa heb ik veel Friese plaatsen bezocht. In Franeker zijn we naar het planetarium van Eyse Eisinga geweest, indrukwekkend gemaakt in 'n gewone huiskamer. Wereldberoemd.
In Sloten, zeer klein mooi oud stadje zonder auto's, rondgewandeld.
Ook van Hindelopen hebben we erg genoten. De rondvaart in het natuurgebied bij Earnewoud, de Alde Faenen was erg mooi. 's Avonds met elkaar en Barts gezin eten in de bungalow, erg gezellig.


De week erna had ik de trouwerij van Suzanne en Robert, waarbij Roos bruidsmeisje was.
De dag erna kwamen Greet en Tineke bij me logeren, zodat ik op mijn verjaardag gezelschap had.


Samen naar Hindelopen geweest waar Greet als 18 jarige 'n vakantiebaantje had. 'n Leuk gesprek met 'n Hindeloper restaurateur, vol enthousiasme over zijn werk o.a. voor het Koningshuis, deed ons goed. Ook in Workum hadden we leuke uurtjes in 'n voormalige aardewerkatelier. Er was genoeg oud mooi aardewerk te bewonderen, maar ook modern en dat in 'n entourage van 'n restaurant. Ook hier weer 'n leuk gesprek met mensen die aardewerk voorwerpen maakten.
2 leuke dagen, die erg snel om waren.
Morgen vertel ik verder over mijn vakantie.

Geen opmerkingen: