donderdag 15 mei 2008

Schoonhoven, zilverstad


2e Pinksterdag naar Schoonhoven gegaan naar de 24e nationale Zilverdag . 'n Beetje op tijd weg, auto voor de pont oversteek geparkeerd, als voetganger over met de pont. Vele kraampjes met zilveren voorwerpen zijn te bekijken, evenals ateliers, winkels. In 'n voormalige synagoge is ook 'n smederij en ambachthuys en museumverdieping met oude zilveren voorwerpen op de voormalige vrouwengalerij. Waaronder een oude chanoeka kandelaar en torarol versiersels. Ik zie nog een oud Joods bad, mikwe, elders in dit gebouw.
Ik vind het fijn om dit tegen te komen, al was het beter geweest als er nog Joden hadden kunnen wonen in Schoonhoven. Na nog 'n museum en 'n watertoren met werkplaatsen van smeden bekeken te hebben, ga ik terug met de pont. Het is te druk en te warm geworden.

5 opmerkingen:

Bart Groeneveld zei

Je reactieformulier is nu goed ingesteld en kan iedereen reageren.

Bart Groeneveld zei

Het wordt tijd dat je je weblog wer bijwerkt :)

Bart Groeneveld zei

Hallo,

Nog een reactie. Leuk he,

Anoniem zei

Kan ik nu ook reageren?
Even proberen...lezen doe ik alles wel.
Groetjes uit Meppel van: Mieke en Jan

Bart Groeneveld zei

Kijk het werkt dus weer. Iedereen kan weer reageren. Kijken of deze post een hit gaat worden :)