vrijdag 9 mei 2008

Buiten spelen, ooievaars.

Ik ben 'n paar dagen in Meppel in de meivakantie. Linda is hoogzwanger, en Bram heeft vrij van de basisschool, en Roos van de peuterspeelzaal. Ik neem allerlei buitenspeelgoed mee, want het is lekker weer. We kegelen, gooien met een bal met een staart of 'n rood plastic hart.
Ook hengelen naar plastic visjes in een teil met water boeit beiden.

We gaan op een middag naar de Lokkerij , naar de ooievaars op hun grote nesten kijken. We zien een ooievaar met een gebroken poot, die vreemd hinkt en bijgevoerd wordt.
We horen af en toe "klepperen"en zien af en toe de jonge kopjes boven het nest komen. Terug door het bos langs de paarse paaltjes en wat klauteren op een boomstam is ook erg leuk

De laatste middag brengen we door bij een natuurbad in Nijeveen. Het water is nog best koud, maar oma moet er ook in, want Bram heeft z'n krokodil en Roos haar dolfijn waarop ze willen zitten. Later wordt er naar hartelust geblubberd met water en zand. Als ik na het eten weer naar huis ga, krijg ik op beide wangen van Roos 'n kus en wordt ik uitgezwaaid. De dagen zijn omgevlogen, weer even wennen thuis denk ik.

3 opmerkingen:

Bart Groeneveld zei

Hoi Ma,

Bedankt hoor voor je goede zorgen in het huishouden en het vermaak dat je de kids gegeven hebt. Verder weer lekker wat bijpraten en genieten van elkaar. Het heeft Linda zaker rust gegeven.

Anoniem zei

Je onderneemt leuke dingen met je kleinkinderen
Nog even en je hebt er weer een kleinkindje bij, dat is meer dan Jan en ik ooit zullen hebben...
Fijn dat je ervan geniet :-)

knuffel van: Mieke

Anoniem zei

Mijn opa en oma zijn de beheerders van De lokkerij. Je kunt vanaf nu ook het laatste nieuws bekijken op www.de-lokkerij.hyves.nl
Mvg kleindochter van Els en Frist Koopman