woensdag 30 april 2008

Roofvogelshow, Keep them rolling, Koninginnedag 2008


Deze koninginnedag in Hendrik Ido Ambacht me vermaakt. Eerst langs de kindervrijmarkt in de Schoof, daar speuren naar iets leuks voor de kleinkinderen. Wat gelukt is ten dele, maar wat ik nog niet verklap. Daarna naar de Roofvogelshow, altijd mooi om die dieren in actie te zien en wat wetenswaardigheden te horen. De valk kwam het eerst om zich te laten zien, het zijn nl. valkeniers die met de vogels werken, en trad het laatst op qua vliegkunst. Heel hoog en wendbaar en met duikvluchten kwam hij op de "loer"(nepvogel) af.


De zeearend was de laatste vogel, alleen deze was alleen om eerbiedig op gepaste afstand te bekijken.


Een demonstratie modelvliegtuigen was mijn volgende stop
en als laatste "Keep them rolling", oude legervoertuigen die H.I. Ambacht passeren .


Leuke dingen om te doen, al blijf ik me delen van zo'n dag in het byzonder "alleen" voelen zonder Koos. Dit zijn echte familiedagen. Ben ook blij dat er 'savonds 'n stel vrienden bellen, en die 'n bakje koffie komen doen bij mij.

Geen opmerkingen: