zaterdag 22 maart 2008

Expositie Opstanding te Weesp


Vandaag via alternatieve route naar Meppel via Weesp. Voor 'n expositie van 22 christelijke kunstenaars. Via google op verschillende sites gekeken en enthousiast geworden. Omdat ik zelf patchwork sprak het werk van Madelon de la Rive-Box met textiel:" Het paaskleed" me erg aan.
In gesprek gekomen met kunstenares Hannelieke van de Beek , die me uitlegde hoe 'n paar werken van haar zijn ontstaan. Haar werk : "Cirkel "van gebroken spiegel, glas, lood, hout, glas gegraveerd sprak me ook aan , ook door de woorden
"In wiens opstanding U ons opwekt om te leven".
Info over expo zie www.pknweespdriemond.nl

De werken van Marc de Klijn en zijn vrouw Henny van Hartingsveldt doen mij ook lang stilstaan. Zelf zou ik graag zijn werken "De doden zullen herrijzen", een persoonlijke verwerking van de Shoah, willen zien. Dus regelmatig zoeken op http://www.arsprodeo.nl/

Geen opmerkingen: