zondag 16 maart 2008

christelijk letterfestival 2008


In Doorn was gisteren letterfestival 5:"Toen ik een kind was".Genieten van christelijke cultuur.
Kees Versteeg, lid van Rafaelgemeente Giessenlanden waar ik kerk, winnaar van Kleinzalig Cabaretfestival, was te horen. Daar geniet je dan van, en van theatergroep Het ei met Looze,de rapper BeBtist en schrijvers en van nog veel meer.Twee lezingen of workshops kon je bezoeken. Ik ging naar de rapper Rik Zutphen en ben met woorden, zinnen en klank bezig geweest. Hieruit ontstond :

Ring
Ik was: 2 ringen van goud,
ik was eerst wij,
maar toen de hij
niet meer was aan haar zij,
(na trouw van 35 jaren,
waarin de dragers kregen zilveren haren,
lief en leed gedeeld,
ik- toen wij-gekrast, maar niet verdeeld),
is in zomer 2006
die ene ring van de scheidende vinger gegaan,
versmolten met de ring van de blijvende hand,
ben ik, de herdenkingsring ontstaan.

3 snoeren gemaakt van de scheidende kant,
God, Koos en Cora,
'n hart met liefde op aard voorbij gegaan,
2 snoeren, God met Cora,
die de 3e, Koos later weer ontmoet, dat is 'n zekere beleving,
gemaakt van de ring van de blijvende hand.
Dat ben ik, de herdenkingsring.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kleine aanvulling ;)
De rapper bij wie u de workshop hebt gevolgd, was niet Arjen den Boer. BeBtist was Arjen den Boer! De rapper met de workshop heette Rik Zutphen

Groeten, de aanstaande vrouw van Arjen ;)

Anoniem zei

ow, verder wel een mooi gedicht ;)