woensdag 27 februari 2008

Ontdekhoek


Vandaag met 2 kleinzoons naar de Ontdekhoek in Rotterdam. Met 'n boek en patchwork in de tas dacht ik me wel te vermaken als de jongens vermaakt werden. Maar het was zelf ontdekken met stappenplan en hulp van (groot)ouder. We hebben ons vermaakt van 10.00-17.00, toen ging de deur dicht, anders waren we nog gebleven.Mijn kleinzoon kon me helpen met 'n elecriciteitsproef en andere jongens gaven tips hoe je 'n bootje goed kon laten drijven.
We hebben draaiorgelmuziek gemaakt, door met 'n tang gaatjes te maken. Ben met zijn naam, Chris met zijn naam en ik....met Koos zijn naam en sterfdatum, de engel die hem naar het hemels Jeruzalem bracht. Het klonk ook eerst droevig en daarna lieflijker. De jongens vonden het niet vreemd en ja zo werkt bij mij het rouwen nog steeds.
Voor herhaling vatbaar, dan zonder boek, die heb ik dan toch niet nodig.
Met Chris heb ik me uitgeleefd ,als echte Hollanders, met dijken het water tegen te houden. Mijn handen ruiken trouwens nog steeds lekker van het zeepje maken met veldboeketgeur.

Geen opmerkingen: