zondag 3 februari 2008

Goede woorden



Ds. Ben Zvi, Messiaanse predikant uit Jeruzalem sprak in Groot-Ammers van de week.
Door storm, donker en kleine dorpjes heen rijdend vraag ik me af :"Waar ben ik mee bezig? "
Dankbaar reed ik 'n paar uur later weer naar huis.Weer 'n stukje van de sluier rond het lijden van Koos werd voor mij die avond opgelicht.
Ik kan er op dit blog niet alles over zeggen, maar Hebreeuwse grondwoorden die uitgelegd worden, verrijken mijn leven weer.
Het woord laten gaan=vrijzetten (Door Gods Geest weet, ken je iets nieuws)
Zie verhaal Lucas 2 : Simeons verhaal, en Jobs verhaal Job 19:25"Maar ik weet mijn losser leeft.
Simeon ziet 'n 40 dagen oude baby en door de Heilige Geest weet, kent hij iets nieuws: "Mijn ogen hebben Uw verlossing gezien".
'n 1e geborene =verlossen, Jezus later werd onze Verlosser. Simeon mocht dat toen al zien.
Zie jij het ook vandaag?


Geen opmerkingen: