vrijdag 4 januari 2008

David logeert bij oma Cora

David logeert vanaf 16.30 bij mij.
Hij speelt met de keukenspullen en ik krijg steeds heerlijk eten voor me.
Na het eten in 'n groot bad, daarna moet Mozes gespeeld worden.
'n Soort ganzenbord, waarbij David vooral hoopt op het nr. te komen , waar hij kaakjes mag tracteren. In het verhaal Mozes, de ongezuurde broden , de avond voor het vertrek uit Egypte.
Als hij de 3e keer op die plaats komt, zucht ik "ik niet meer, ik heb net gegeten".
5 minuten later zegt David: "Opa hoefde toen ook niet meer".
Ja , 2 jaar terug?, mocht opa ook meedelen,David weet het dus nog.

"Oma, je bent niet meer zo verdrietig", zegt David bij het naar bed gaan.
"Jongen , dat kan ook niet heel de tijd", zeg ik.
Ik ben ook leuk afgeleid door hem, wat hij alleen niet hoeft te weten is, dat het spelen me meer energie kost dan anders.

1 opmerking:

Mieke en Jan zei

Lieve Cora,
Wel weer een heftige periode voor je nu!

Jan en ik hadden het erover dat het zo fijn is dat je af en toe je kleinkinderen te spelen of te logeren hebt.
Het zal je ongetwijfeld veel afleiding geven, al kost het oo extra energie.

Bram was hier bij me en begon over opa Koos en zijn ziek zijn en overlijden, we hebben er samen goed over gepraat.
Natuurlijk kwamen door het overlijden van omi Groeneveld ook bij hem weer dingen boven.
Het is zo'n lief, wijs jongetje :-)

Hoe gaat het op dit moment met je?

Wij luisteren de laatste tijd nogal eens naar een cd die van Koos is geweest,het is Klezmer-muziek.
Heidi's moeder had me al een keer uitgenodigd voor zo'n concert maar ik kon er toen niet heen.
Ik kende de muziek toen zelf ook nog niet, maar het is erg mooi en we genieten ervan.


Hartelijke Groeten van: Mieke