vrijdag 4 januari 2008

begraven en dubbel rouwen

Oudejaarsdag is ma Groeneveld begraven.
Van tevoren liep ik de Wilhelminakerk in, om mijn nicht te zien oefenen.
Ze danste "Erken nu de Heer".Anneli zit op de dansacademie.

Halverwege het gangpad begon ik te huilen, ik zag mezelf a.h.w. staan 10-07-2007 bij de kerkdienst voor Koos. Goed even eerder naar binnen, zo kon ik later naast pa lopen en zitten.

Alleen bij het lied over psalm 23 moest ik huilen, maar dat had ik voor ma gezongen die laatste middag.

Bij de begraafplaats , het lopen achter de baar,zoek ik 'n kleinkind, die mij 'n hand wil geven.
Blijkbaar voel ik aan, zo kan ik het aan.
Even later kan ik weer wel naast pa staan bij het neerlaten van de kist.

We hebben veel steun aan elkaar als familie, en ik knuffel wat meer met mijn kleinkinderen.

Geen opmerkingen: