dinsdag 4 december 2007

Nordic wandelen

Vandaag mijn laatste nordic-wandelcursus gehad
Nu alleen dvd nordic bekeken. Leuk om te zien, dat alle "vreemde oefeningen"hier ook in voorkwamen en van belang voor bepaalde spiergroepen.
Ook gezien dat je in de bergen en sneeuw kunt nordic-wandelen, skieen. Of skaten met stokken.
Nu laat ik het maar bij wandelen houden.
Het is nog een hele kunst om alles goed te doen.
Als je het goed doet voel je ook verschillende spieren, die anders niet zo geactiveerd worden.
Als je het goed doe, gebruik je 600 spieren! WOW!
Voor de zomervakantie was ik op zoek naar Leki-stokken en heb toen ook op 'n filmpje geklikt over nordic-wandelen.
Ik heb net op nordicwalkingnet.nl gekeken en wel op foto's.Leuk sommige mensen hebben een filmpje gemaakt, misschien een eye-opener? Veel plezier!

4 opmerkingen:

Mieke en Jan zei

We hebben al heel wat kilometers gelopen met die stokken...
Geen les gehad maar wel de dvd bekeken en daarop zeiden ze dat je veeel spierpijn kreeg als je het niet goed zou doen!
Nou, ik heb nog geen spierpijn gehad dus ;-) het is wel erg fijn om te doen en je hebt enorm veel steun aan die stokken vooral op hoog-laag terrein.
Knuffel en groetjes van Mieke/Jan

Cora Groeneveld zei

hE mIEKE,heb jij al op de site nordicwandelnet.nl gekeken en dan of foto's. Bij sommigen is het een filmpje, alleen ik weet niet hoe ik die moet downloaden1
Maar het is wel heel erg leuk,zo'n filmpje.,Groet Cora

Mieke en Jan zei

'k Heb even gekeken het is een leuke site en ik zal er eens uitgebreid gaan rondneuzen.
Vandaag is het erg slecht weer hier
vanmorgen was ik bij de kledingbeurs aan het werk en heb daarna direct boodschappen gedaan. Toen ik thuis kwam waren mijn leren laarzen zelfs aan de binnenkant nat!
Toch vind ik het af en toe heerlijk om buiten te zijn in de stromende regen :-) raar toch?
Ik verlang er wel naar om met mooi droog vriesweer een flinke wandeling te maken, dat heb ik lang niet kunnen doen....

liefs: Mieke

Susanne Bravenboer zei

Ha die lieve Cora!
Ik kon het niet laten om even een kijkje te nemen op je blog! Is echt leuk geworden hoor! Van Nordic wandelen heb ik geen verstand, maar het was leuk om te lezen!

Ook de groetjes trouwens aan Jan en Mieke!

Liefs en veel zegen! Suus