maandag 10 december 2007

'n Kruikje

'n Kruikje.
Ik ben vandaag bij Petra Dukel geweest in Dordrecht. We kennen elkaar vanuit de tijd van de Gereformeerde kerk.We ontmoetten elkaar op 'n vrouwenochtend in 't voorjaar.
Zij verkocht kaarten die ze zelf maakt, de opbrengst geeft ze aan Open Doors.
Een kaart raakte mij: Een kruikje.
Deze soort kaarten heeft ze o.a. ook opgestuurd naar vrouwen die om hun geloof in de gevangenis zaten. Pas liet ze me 'n artikel met foto's zien van deze vrouwen , die bemoedigd waren door de vele kaarten die ze gehad hadden in de gevangenis.
Ze stonden op de foto met haar kaart: kruikje.
Voor mij doet het denken aan mijn rouwen en Psalm 56: 9
"Mijn omzwervingen hebt U opgetekend, vang mijn tranen op in Uw kruik.
Petra (74), pas 3 jaar aan het patchworken, heeft mij nu deze techniek met stof geleerd.





Geen opmerkingen: