zaterdag 8 december 2007

"Eenheid van O.T. en N.T"


Gisteren noemde ik 'n boek van Jacob Keegstra(Ingenierur, filosoof, econoom, theoloog)voorz. ICEJ-Nederland. http://www.icej.nl/
Via internet ontdekt: 8 dec. spreker J.Keegstra in de Messiaanse gemeente Nieuw-Lekkerland,Lekdijk 237, in d'Ouwe School om 11.00. Ik er naar toe ....ik had het niet willen missen.Wat een rijkdom, studie vanuit het He breeuwse denken, eenheid van O.T. en N.T.
Alleen 'n stukje over Chanoeka:
De Makabeeen konden geen Loofhuttenfeest vieren (tempel bezet), 't Chanoekafeest is 'n uitgesteld Loofhuttenfeest: "Vernieuwingsfeest".
Jezus Joh. 10:22 ging naar het Vernieuwingsfeest (winter) en sprak in de tempel. Hij laat Zich vinden in 't centrum van Gods belangstelling. Alleen je moet Hem wel zoeken.
Dan stellen de Joden vragen (niet kritisch theologie ) aan de juiste persoon Jezus . de vraag die Mozes ook had :"Mag ik U zien?", en de disc. in Joh.14:"Toon ons de Vader".
Lees maar als je nieuwsgierig bent 't antwoord in Joh.14 en Joh.10.

Ik kan de preek niet even samenvatten, maar ik ben verrijkt.
Volgende week spreekt Peter Steffens daar, de Joodse bijbelleraar waar Koos nov'04 'nstudiereis te Jeruzalem heeft meegemaakt. Dat betekent weer eye-openers , 'n in "Vuur en vlam"gezet kunnen worden voor Gods woord, Jezus werk en de Vernieuwing die God door Zijn Geest in ons wil doen.
Misschien zie ik je daar, de omgeving is erg mooi, ik moest wel stoppen!

3 opmerkingen:

Herbie zei

Hallo Cora,

Leuk en erg leerzaam, die weblog van je!
Altijd goed om dingen van elkaar te leren en letterlijk je licht op te steken!

Veel liefs vanuit Zeeland,

Herman en Marjan

Mieke en Jan zei

Lieve Cora,
Het is erg fijn om je blog's te lezen.
Valt het je zelf wel op hoeveel je doet en hoeveel je te delen hebt met anderen?
Ik vind het geweldig!

knuf: Mieke

Bart Groeneveld zei

Ha ma,

Lekker bezig voor een jonge oma! Gaat goed zo en de lezers trekken aan zie ik!

Groet,

Bart