vrijdag 7 december 2007

Lezing van de kunstenares Anneke Kaai

Gisteravond nog 'n gouden rand. 'n Lezing van de kunstenares Anneke Kaai over haar werken Openbaringen.
Wat mij boeit, net als bij haar lezing in Voorthuizen over "Bijbelwoorden" is haar passie voor Gods woord en haar bidden bij het ontwerpen en het uiten in beelden, abstracte vormen , kleuren en gevoelens.
Als zij gaat vertellen, dan neemt ze je helemaal mee en doet mij meer verlangen naar de bijbel lezen.
Kijk eens op www.annekekaai.nl , krijg 'n indruk van haar werk.Misschien spreekt ze in de buurt waar je woont, schrijf die datum alvast in je agenda. Het verruimt mijn denken.
Daar ze "Openbaringen"heeft verkocht, en na 10 jaar er niet meer kan exposeren , heb ik 'n boek gekocht met deze en andere werken van haar.
Ik vroeg of ik voor m'n weblog er foto's uit mocht maken. Normaal mag je niet kopieren, maar het mocht van haar. Maar op de foto's weerkaatst het flitslicht, toch wil ik er 'n paar je niet onthouden.

2 opmerkingen:

Mieke en Jan zei

WOW....wat mooi is dit!
Om zo te kunnen schilderen lijkt me geweldig.
Wat fijn dat je zulke gouden momenten hebt.
Ennu...zo krijg ik veeeel websites te zien die ik normaal niet zou zien, dus ook voor mij goud!

Knuffel: Mieke

Bart Groeneveld zei

Ik heb zelf ook een keer over Anneke Kaai gepost. http://bartgroeneveld.blogspot.com/2006/01/psalm-62-6-13-op-schilderij.html
En Anneke Kaai heeft ook een website http://www.annekekaai.nl/