zaterdag 29 december 2007

2e Kerstdag--Rie Groeneveld-Redert overleden




2e Kerstdag met zijn allen naar Meppel, gezellig eten , spelletjes doen, wandelen.
Arie en Eva halen opa en oma Groeneveld op in Dordrecht en rond half 2 zitten we aan 'n mooi gedekte tafel met lekkere soep en sandwiches te genieten.
Na 'n rustpauze op bed komen opa en oma weer beneden en gaat 'n groep wandelen.

Ik blijf bij oma, want ze is niet in orde, heeft ook erg weinig geslapen.
Later op de middag ga ik maar met haar naar bed, waar ze onrustig is door slijm o.a.
Rond 20.30 vertrouwen opa en ik het niet en 'n huisarts wordt gebeld.

Vocht achter de longen, zuurstofgebrek en de ambulance arriveert om 21.30 in het ziekenhuis, waar foto's worden gemaakt.Ik, pa en Bart zijn erbij.
Rond 23.30 is de uitslag: Geen longontsteking, geen hartfalen, wel zeer kwetsbaar en advies erbij blijven.

Als we even met pa op de gang zijn voor medicijnen worden we geroepen:"Het gaat hard achteruit".
We zien haar sterven aan 'n bloeding, heftig.
Wat ben ik blij dat ik met haar heb gebeden en voor haar gezongen heb"De Heer is mijn herder..." ook samen met pa : "Abba Vader""en dat we met elkaar waren.

1 opmerking:

Mieke en Jan zei

Lieve Cora,

We willen je condoleren met het overlijden van je schoonmoeder.
Wat is het allemaal bijzonder gegaan.
Samenzijn feest vieren en dan opeens het overlijden van oma Groeneveld, waardoor ze op diezelfde dag naar de hemel gegaan is en daar weer samen is met Koos.
De foto's zijn erg mooi en nu dubbel kostbaar!
We wensen jou en jullie veel sterkte toe met dit verlies
Een hele dikke knuffel van: Mieke en Jan