donderdag 29 november 2007

De ark van Noach in Sliedrecht


Woensdagmiddag ben ik met mijn kleinzonen Ben, Chris en David naar de ark van Noach geweest, gebouwd door Johan Huibers. Hij heeft er 16 maanden aan gewerkt, en is 70x9,5x13m
Tot en met 15 dec. in Sliedrecht te bezoeken. Zie http://www.arkvannoach.com/
Het is indrukwekkend zo'n grote boot, de kooien met namaakdieren geven een indruk hoe het was. Ook de verdiepingen, het kamertje van Noach.
De film vonden we boeiend, gemaakt n.a.l.v. het boek van Peter Spier .
Er was een boeiende informatiewand over de bewijzen (vanuit verschillende hoeken) dat de zondvloed echt gebeurd is. Daar ga ik denk ik nog een keer voor terug, alleen of met Ben (12 bijna)
die vond dit ook interssant.

3 opmerkingen:

Bart Groeneveld zei

Hoi ma,

Lekker bezig op je blog! Leuk hoor. Ik kijk regelmatig om te zien of je weer wat nieuws geschreven hebt.

Bart

Mieke en Jan zei

Wat een leuk blog!
Fijn dat je zo met je kleinkinderen uit gaat.
We hebben de website van de ark bekeken en de videofilmpjes e.d.
Ik had er wel eens van gehoord maar er nooit aan geadcht dit eens op te zoeken op internet.
Is echt de moeite waard!
We wensen je een goede week toe
liefs van: Mieke en Jan

lucia zei

Hé Cora, ziet er leuk uit hier zeg!
Jij bent ook van alle markten thuis hé! Ik kan nog één week Noach vanuit mn voortuintje zien,k geniet er steeds van.Jammer dat hij verder trek volgende week.
Warme groet,shalom,Lucia